Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, December 25, 2011

Sociale media hebben weinig impact op loyaliteit consument

De consument de mogelijkheid bieden om zelf te bepalen hoeveel marketing-boodschappen er mogen worden verstuurd en bij te dragen aan innovatie is voor bedrijven efficiënter voor het opbouwen van loyaliteit dan sociale media. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Pitney Bowes in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten naar initiatieven die de consument zouden aanzetten om meer aankopen te doen bij een bepaald merk.

De onderzoekers stelden vast dat 61 procent van de consumenten zich aangezet zouden voelen om meer producten te kopen wanneer het bedrijf thuisbezorging zou aanbieden. Ook zou volgens de onderzoekers 58 procent positief reageren indien de ondernemingen een brede waaier van platformen zou creëren waarop de consument het bedrijf zou kunnen contacteren. Verder wordt opgemerkt dat 54 procent van de consumenten zelf de controle over de communicatiekanalen in handen wil houden en ook zelf de frequentie van de commerciële boodschappen wil kunnen bepalen.

Ook wordt opgemerkt dat 51 procent van de ondervraagden inspraak wil in de portfolio producten en diensten die door bedrijven ter beschikking worden gesteld. "De nieuwe digitale technologieën lijken minder geschikt om de loyaliteit te versterken," merken de onderzoekers op. "Slechts 20 procent geeft aan dat de mogelijkheid tot het creëren van gepersonaliseerde webpagina's de loyaliteit zal verhogen. Het uitbouwen van consumenten-communities haalt een resultaat van 29 procent, terwijl sociale media amper een score van 18 procent liet optekenen."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home