Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 26, 2011

Eindejaarsperiode demonstreert belangrijkheid mobiele platformen

De eindejaarsperiode toont aan hoe belangrijke mobiele platformen voor online retailers worden. Dat zegt Andrew Martin, vice-president van het Amerikaanse marketingbureau Metia, in een gesprek met het webmagazine BizReport. Daarbij merkt Andrew Martin op dat shoppers al enkele jaren mobiele apparaten in hun winkelactiviteiten gebruiken, maar hij voegt er aan toe dat het platform steeds centraler staat en dat merken ook steeds meer op die mogelijkheden inspelen.

"De shopper gebruikt een steeds bredere waaier van mobiele applicaties en ook het mobiele internet om de beste aanbiedingen en kortingen te vinden," voert Martin aan. "Voor marketeers wordt de rangschikking in zoekmachines en de zoekfunctionaliteit van de eigen website dan ook steeds belangrijker. Klanten zijn op een mobiele website ook meer geneigd om gebruik te maken van de zoekfuncties dan van de site-navigatie." Hij voegt er aan toe dat de shopper ook constant aan vergelijkend winkelend doet, dankzij het gebruik van mobiele apparaten.

Andrew Martin stelt dat applicaties bij de marketeers bijzonder populair zijn, maar volgens hem blijft de web-beleving tijdens het eindejaarwinkelen van cruciaal belang. "Maar de mobiele technologie zorgt er ook voor dat vele potentiƫle consumenten ervoor kiezen om van thuis uit te blijven, onder meer aangezet door de mobiele video's die werden gepubliceerd over de massale drukte tijdens winkelhoogdagen zoals Black Friday," voert hij aan.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home