Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 26, 2011

Sociale media en email belangrijkste groeipijlers marketing

Sociale media en email vormen voor volgend jaar de belangrijkste groeipijler van de marketing-sector. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Zoomerang. Daarbij wordt wel opgemerkt dat 51 procent van de marketeers toch van plan is om volgend jaar zijn budgetten op te drijven, terwijl 41 procent het huidig niveau zou handhaven. Naast sociale media en email zouden vooral mobiele activiteiten en zoekopdrachten mogelijk een groei kennen. De belangrijkste terugval wordt opgetekend bij direct mail en beurzen.

"Voor het derde jaar op rij vormen sociale media en email voor de marketeers de belangrijkste groeimarkten," voeren de onderzoekers aan. Uit het onderzoek blijkt dat 60 procent van de ondervraagden zegt van plan zijn om zijn budget voor email-marketing op te drijven, gevolgd door sociale media (55 procent) en mobiele platformen en zoekopdrachten (37 procent). De belangrijkste doelstellingen van email-campagnes zijn het verhogen van het engagement bij de ontvanger (48 procent), gevolgd door een grotere doelgerichtheid (44 procent) en het stimuleren van opt-in (32 procent).

Daarnaast wordt aangevoerd dat 68 procent van de marketeers van plan is om een integratie na te streven tussen email en sociale media, gevolgd door een integratie tussen email en mobile (44 procent) en email en zoekopdrachten (17 procent). Er wordt echter opgemerkt dat de marketeers ook bij email nog met een aantal belangrijke uitdagingen worden geconfronteerd. Daarbij maakt 45 procent gewag van problemen rond data-integratie, gevolgd door een gebrek aan middelen en mensen (43 procent) en content management (40 procent).

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home