Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 27, 2011

Bestedingen gesponsorde content op historisch hoogtepunt

Amerikaanse bedrijven hebben dit jaar gemiddeld 1,91 miljoen dollar besteed aan gesponsorde content. Daarvan ging 450.000 dollar naar elektronische contentvormen. Dat is de conclusie van een rapport van de sectororganisatie Custom Content Council en het marketingbureau ContentWise. Er wordt aan toegevoegd dat personeelskosten het grootste aandeel hebben in die budgetten. Het voorbije jaar waren de bestedingen aan gesponsorde content nog teruggevallen, maar is volgens de onderzoekers nu tot een absoluut piekbedrag gestegen.

"Het verstrekken van informatie aan de consument is de belangrijkste reden om in gesponsorde content te investeren," merken de onderzoekers op. "Die reden wordt door 49 procent van de betrokken bedrijven naar voor geschoven, gevolgd door het streven naar het behoud van klanten (26 procent). Ook omzetgroei wordt door vele respondenten als een motivatie voor gesponsorde content naar voor geschoven.

"Content helpt de consument om risico's te vermijden," merkt Maria Pergolino, marketingdirecteur bij het bedrijf Marketo, op tegenover het webmagazine eMarketer. "Gesponsorde content moet ervoor zorgen dat de consument zich comfortabel voelt bij een geplande aankoop. Content helpt ook vertrouwen en consistentie op te bouwen voor het merk. Wanneer geschikte content wordt aangeboden, wordt het bedrijf een betrouwbare en vertrouwde bron van informatie."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home