Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2011

Britten blijven meer duurzame producten kopen

Ondanks het moeilijke economische klimaat blijft de consument zijn bestedingen aan producten met sterke ethische geloofsbrieven opdrijven. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau Cooperative Group. Daarbij wordt opgemerkt dat de verkoop van goederen met een duurzame geloofsbrief het voorbije jaar met 8,8 procent is gestegen tot 46,8 miljard pond. Daarmee vertegenwoordigen deze producten 9 procent van de totale consumentenuitgaven.

Op het einde van de jaren negentig vertegenwoordigden duurzame producten slechts 3 procent van de totale markt, die toen een waarde had van 13,5 miljard pond. Die totale markt kende vorig jaar slechts een groei van 0,4 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de omzet van fairtrade-voeding een groei met 36 procent tot iets meer dan 1 miljard pond realiseerde. Bij duurzame energie werd een stijging met 386 procent tot 248 miljoen euro opgetekend.

Bij de verkoop van milieuvriendelijke wagens werd een stijging met 129 procent tot 846 miljoen pond geregistreerd. Op het einde van de jaren negentig had deze markt slechts een waarde van 4 miljoen pond. Daarentegen werd bij de verkoop van organische voeding een terugval met 10 procent tot 1,5 miljard pond opgetekend. Die markt bereikte drie jaar geleden een piek van 2 miljard pond. De verkoop van ethische voeding en drank steeg in totaal met 5,1 procent tot 6,6 miljard pond. Bij duurzame visproducten werd een groei met 16,3 procent tot 207 miljoen pond geregistreerd.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home