Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2011

Amerikaanse autokoper kijkt in eerste instantie naar kwaliteit

Kwaliteit is voor 45 procent van de Amerikaanse autobouwers de belangrijkste factor bij de keuze van een nieuwe wagen. Dat betekent een stijging met 8 procentpunten tegenover vorig jaar. Dat is de conclusie van een onderzoek van CarMax en Ipsos. De prijs komt met een score van 22 procent op de tweede plaats, maar dat betekent wel een daling met 6 procentpunten tegenover vorig jaar. Veiligheid rondt de top drie af, maar daalt van 22 procent naar 15 procent. De doorverkoopwaarde stijgt van 4 procent naar 7 procent. Het belang van milieufactoren blijft status-quo op 6 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat mannen een grote waarde hechten aan kwaliteit dan vrouwen. Kwaliteit is voor 54 procent van de mannen de belangrijkste factor, tegenover slechts 37 procent bij de vrouwen. Ook blijkt dat 55 procent van de kopers met een inkomen van minstens 75.000 dollar kwaliteit op de eerste plaats zet. Bij de lagere inkomens is dat slechts 40 procent. Bij kopers met een lager inkomen haalt de prijs echter een score van 27 procent, tegenover 14 procent bij de kapitaalkrachtiger autobestuurders.

"Ook blijkt dat veiligheid bij ouders een score van 20 procent haalt, tegenover 13 procent bij volwassenen zonder kinderen tot achttien jaar," merkt CarMax, met een keten van meer dan honderd vestigingen de grootste verdeler van tweedehandswagens in de Verenigde Staten, op. Het bedrijf voegt er aan toe dat de Amerikaanse autobestuurder vooral op zoek is naar een wagen met een optimale combinatie tussen kwaliteit en prijs.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home