Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2011

Internet ondersteunt zelfvertrouwen bevolking groeimarkten

Internetgebruikers in de opkomende markten maken van een bredere waaier online activiteiten gebruik dan hun collega's in West-Europa en de Verenigde Staten. Dat heeft een studie van het onderzoeksbureau TNS uitgewezen. Daarbij wordt opgemerkt dat in Saudi-Arabië 79 procent van de online gebruikers aangeeft meer zelfvertrouwen te voelen omdat ze toegang hebben tot het internet, tegenover 55 procent in Vietnam, 52 procent in India en 42 procent in China, maar slechts 12 procent in Duitsland en Frankrijk.

"Een duidelijk inzicht in deze emotionele band met het internet biedt bedrijven een belangrijke opportuniteit om een betere contact op te bouwen met de consumenten," merken de onderzoekers op. Er wordt aan toegevoegd dat de Turkse online populatie het actiefste is op het gebied van blogs. Daar zegt 44 procent van de populatie minstens één keer per week een blogbericht te publiceren, tegenover 43 procent in China en India en 39 procent in Mexico. Ook in Italië wordt een score van 40 procent gerealiseerd, maar in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië bedraagt dat slechts 14 procent.

De onderzoekers merken nog op dat in China en India 20 procent meer mensen dagelijks gebruik maken van internet dan van televisie. "Wanneer de internet-toegang wordt beperkt, blijft televisie een gegeerd medium," merken de onderzoekers nog op. "In Egypte kijkt 91 procent van de respondenten dagelijks naar televisie, tegenover 62 procent voor internet. Die cijfers liggen in Thailand respectievelijk op 88 procent en 62 procent en in de Filipijnen op 89 procent en 38 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home