Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, December 16, 2011

Vrouwelijke autobestuurder wil vooral vlot aankoopproces

Vrouwen missen bij de aankoop vooral een snelle en moeiteloze transactie. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Amerikaanse autoverdeler CarMax naar de beleving van de aankoop van een wagen bij vrouwen. Ongeveer 25 procent van de vrouwen zei het gebrek aan een vlotte transactie het meest gemist te hebben bij haar jongste aankoop. Op de tweede plaats staan de afwezigheid van een eerlijke inruilwaarde, een betrouwbare verkoper en een voldoende lage verkoopprijs (15 procent).

Ook twee jaar geleden stond het gebrek van een vlotte transactie met een score van 25 procent op de eerste plaats, gevolgd door een eerlijke inruilwaarde (19 procent), een betrouwbare verkoper (15 procent) en een voldoende lage verkoopprijs (13 procent). Slechts 13 procent noemde de afwezigheid van een redelijke financieringstarief als het grootste gebrek van hun aankoopervaring. Dat cijfer bleef ongewijzigd over de twee jaar. Bij vrouwen uit de zuidelijke staten (17 procent) en westelijke staten (15 procent) blijken zwaarder te tillen aan dat problemen dan in andere regio's.

Een gebrek aan respect werd door 3 procent van de ondervraagden naar voor geschoven, tegenover 2 procent twee jaar geleden. "Vrouwen leiden een druk leven, waarbij veel van hen gevraagd wordt," voert CarMax aan. "Daarom moet het aankoopproces van een wagen voor vrouwen zo eenvoudig mogelijk worden gehouden. Vrouwen die zich niet goed voelen bij het aankoopproces, moeten dan ook niet aarzelen om op te stappen." Er wordt echter aan toegevoegd dat ook veel tijd kan bespaard worden met voorafgaandelijk onderzoek, zowel op het internet als bij andere gelegenheden.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home