Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 10, 2011

Zoekmachines belangrijkste bron online gezondheidsinformatie

Zoekmachines zoals Google en Bing zijn de belangrijkste online bronnen van gezondheidsinformatie. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Harris. Daarbij wordt opgemerkt dat 69 procent van de ondervraagde consumenten aangeeft zoekmachines te gebruiken om online gezondheidsinformatie te vinden. Op de tweede plaats staan gespecialiseerd medische websites (62 procent), gevolgd door online forums (16 procent) en sociale media (8 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat 81 procent van de ondervraagden minstens één keer per maand online gezondheidsinformatie zoekt. Daarbij geeft 31 procent aan één tot twee keer per maand informatie op te zoeken, terwijl een groep van 26 procent drie tot vijf keer online gaat voor gezondheidsinformatie. Er is echter ook een groep van 19 procent die minstens tien keer per maand online gezondheidsinformatie opzoekt. Slechts 19 procent zoekt nooit op het internet naar informatie over gezondheid-gerelateerde onderwerpen.

Er wordt ook opgemerkt dat steeds meer consumenten online gezondheidsinformatie opzoeken. Twee jaar geleden zocht slechts 22 procent van de online consumenten minstens één keer per maand naar online gezondheidsinformatie. Vorig jaar was dat al gestegen tot 32 procent. De onderzoekers stellen ook dat 90 procent van de ondervraagden aangeeft dat zijn online zoektocht een bevredigend resultaat heeft opgeleverd. Bovendien zegt 90 procent de online gezondheidsinformatie betrouwbaar te vinden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home