Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 24, 2011

Kleine modehuizen te weinig innovatief met digitale media

Een groot aantal uitdagers uit de Europese modesector maken onvoldoende gebruik van de mogelijkheden van digitale media om hun status te verbeteren. Dat concludeert de gespecialiseerde denktank L2 uit een analyse van de digitale activiteiten van de betrokken merken. Er wordt aan toegevoegd dat geen enkel merk uitblinkt met zijn activiteiten op het gebied van digitale media. De eerste plaats wordt toegekend aan Agent Provocateur, gevolgd door Ted Baker en Stella McCartney.

"Geen enkel alternatief modehuis slaagt erin om met digitale media een belangrijk verschil te maken," merken de onderzoekers op. "Digitale media kunnen nochtans zorgen voor het verschil tussen iconische en irrelevante merken. Het Britse lingeriemerk Agent Provocateur is er volgens de denktank echter wel in geslaagd om een aantal consistente initiatieven op te zetten." Daarbij wordt onder meer gewezen naar het YouTube-kanaal van het merk, dat 1,3 miljoen bezoekers aantrok, tegenover een gemiddelde van 121.774 bezoekers voor de hele sector.

Ook wordt opgemerkt dat Agent Provocateur veel aandacht heeft besteed aan zijn websites, met links naar zijn diverse accounts in sociale media. Bij Ted Baker wordt vooral verwezen naar het blogger-programma dat het bedrijf heeft uitgebouwd en een applicatie om foto's te delen. Bij Stella McCartney werd vooral een applicatie voor de iPad en de snelgroeiende Twitter-account geprezen. Verder wordt opgemerkt dat 78 procent van de onderzochte merken een aanwezigheid heeft op Facebook (78 procent), gevolgd door Twitter (61 procent) en YouTube (48 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home