Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, November 24, 2011

Kinderen zetten iPad bovenaan hun gadgetlijst

De iPad van Apple is voor kinderen tussen zes en twaalf jaar het meest gegeerde elektronische gadget. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Nielsen. De onderzoekers stelden vast dat 44 procent van de ondervraagden kinderen hoopt de volgende zes maanden een iPad te kunnen hebben. Vorig jaar had slechts 31 procent van de betrokkenen een iPad op zijn wenslijst staan. Op de tweede plaats staat een iPad touch (30 procent), gevolgd door een iPhone (27 procent), computers en andere tabletmerken (25 procent).

Ook apparaten voor computergames zijn volgens de onderzoekers door kinderen bijzonder gegeerd. Op de eerste plaats staat de Nintendo 3DS (25 procent), gevolgd door de Kinect for Xbox 360, die op één jaar tijd van 14 procent naar 23 procent steeg. Ook de oudere Nintendo-modellen blijven met een score van 22 procent relatief populair, gevolgd door PlayStation 3 (17 procent), Xbox 360 (16 procent) en Nintendo Wii (11 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat de iPad ook populair zijn bij tieners en volwassenen (24 procent). Daar werd vorig jaar nog een score van 18 procent opgetekend. Vorig jaar stonden computers nog op de eerste plaats. Die zijn nu teruggevallen tot een tweede plaats (18 procent), ex-aequo met e-readers. Die haalden vorig jaar nog een populariteit van 15 procent. Daarnaast is er ook interesse in tablets van andere producenten (17 procent). Apparaten voor computergames zijn in deze leeftijdscategorieën minder populair.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home