Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 15, 2011

Email blijft eerste digitale activiteit van de dag

Het controleren van email betekent voor 73 procent van de consumenten de eerste digitale activiteit van de dag. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau ExactTarget. Er wordt aan toegevoegd dat Facebook op de tweede plaats volgt met een score van 14 procent. Nog verder staan nieuwssites (5 procent), entertainmentsites (2 procent) en zoekmachines (2 procent). Wel wordt opgemerkt dat Facebook bij jongere consumenten vaker de eerste digitale activiteit van de dag vormt.

In de leeftijdscategorie tussen vijftien en zeventien jaar is Facebook voor 53 procent van de respondenten de eerste digitale activiteit van de dag. Email krijgt in die leeftijdscategorie slechts een score van 27 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna 66 procent van de Britse online consumenten email bestempelen als een kanaal voor persoonlijke contacten, terwijl 44 procent het kanaal gebruiken om contact te houden met oude vrienden en bekenden die op een grote afstand leven.

Slechts 39 procent van de consumenten geeft aan email te gebruiken voor professionele doelstellingen, maar bij de werkende populatie stijgt dat tot 58 procent. Er wordt wel opgemerkt dat het gebruik van email tijdens de werkdag lager ligt (36 procent) dan voor of na de traditionele werkuren (60 procent) of tijdens de weekends en vakantiedagen (56 procent). Daarnaast wordt opgemerkt dat 93 procent van de consumenten ingeschreven zijn om minstens één email-service van een merk of een bedrijf.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home