Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 29, 2011

Chinese reclamesector groeit met 14 procent

De reclamebestedingen in traditionele media kenden tijdens de eerste negen maanden van dit jaar in China een groei met 14 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau CTR, waarbij opgemerkt wordt dat bedrijven hun aanwezigheid op de steeds meer cruciale Chinese markt willen opdrijven. Er wordt wel opgemerkt dat het groeitempo is vertraagd tegenover vorig jaar. De financiële dienstverlening laat de grootste groei optekenen.

Bij televisie, op het gebied van omzet het grootste medium op de Chinese markt, werd een stijging met 14 procent opgetekend. Bij kranten en magazines werd een groei met 15 procent geregistreerd, terwijl radio-reclame een toename met 30 procent meldde. Bij buitenreclame bleef de groei daarentegen beperkt tot 1 procent. Uit de cijfers blijkt verder dat de sector van de toiletartikelen, de grootste reclametak van China, een groei met 9 procent liet optekenen.

De zakelijke sector en dienstverlening, de tweede grootste pijler van de Chinese reclame, laat een groei met 11 procent optekenen, terwijl de drankensector een stijging met 7 procent registreert en voeding en farma beiden de omzet met 9 procent zagen toenemen. Met een toename van 37,1 procent was de financiële dienstverlening echter het snelstgroeiende marktsegment, gevolgd door immobiliën (33,7 procent). Cosmeticafabrikant L'Oréal is de grootste adverteerder van China en schroefde zijn bestedingen met 36 procent op tegenover vorig jaar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home