Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 28, 2011

Mobiel betaalvolume Black Friday met ruim 500 procent gestegen

Op Black Friday is het mobiele betaalvolume wereldwijd met 516 procent gestegen tegenover één jaar geleden. Dat heeft PayPal, aanbieder van betaalsystemen, gemeld. De cijfers tonen volgens analisten aan dat consumenten hun mobiele telefoon steeds meer voor shopping-activiteiten gebruiken. Er wordt aan toegevoegd dat het wereldwijde mobiele betaalvolume op Black Friday, een winkelhoogdag in de Verenigde Staten, 149 procent hoger lag dan op een gemiddelde vrijdag.

Er wordt aan toegevoegd dat het aantal gebruikers van mobiele betalingen op Black Friday ook 371 procent hoger lag dan vorig jaar. Ook werden nagenoeg tweeënhalf keer zoveel producten gekocht dan tijdens de editie van vorig jaar. De meest populaire aankopen zijn kledij, schoenen en accessoires, gevolgd door computers en netwerking, consumentenelektronica, sportbenodigdheden en juwelen en uurwerken. PayPal merkt op dat de consument van mobiele transacties gebruik maakt om niet te hoeven aanschuiven en de drukte in de winkels te kunnen vermijden.

Claudia Lombana, shopping specialist bij PayPal, merkt op dat online shopping nog altijd een belangrijk platform blijft, maar dit jaar zal volgens haar voor de eerste keer een massale activiteit worden opgemerkt met mobiele transacties. "Mobiel shoppen zal voor de eerste keer een echt belangrijke impact hebben op het winkelen," voert Lombana aan. Vorig jaar vertegenwoordigden mobiele platformen ongeveer 3,8 procent van de totale ecommerce-sector. Dat is dit jaar al opgelopen tot 9 procent, maar tijdens de eindejaarsperiode zou een niveau van ongeveer 15 procent worden gehaald.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home