Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, November 29, 2011

Black Friday registreert groei met 26 procent

Amerikaanse consumenten hebben op Black Friday een bedrag van 816 miljoen dollar online uitgegeven. Dat betekent een stijging met 26 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau ComScore. Met dat resultaat wordt Black Friday de belangrijkste dag in de Amerikaanse ecommerce van dit jaar. Op Thanksgiving Day werd een groei met 18 procent opgetekend tot 479 miljoen dollar. Sinds de start van de eindejaarsperiode begin november werd op vijfentwintig dagen een stijging met 15 procent tot 11,1 miljard dollar geregistreerd.

ComScore voegt er aan toe dat de Amerikaanse online retailbestedingen tijdens het derde kwartaal tegenover dezelfde periode vorig jaar met 13 procent stegen tot 36,3 miljard dollar. "Dat betekent het achtste kwartaal op rij het hogere omzetcijfers dan dezelfde periode het jaar voordien," aldus het onderzoeksbureau. "Bovendien werd het vierde kwartaal op rij gerealiseerd met een dubbelcijferige groei." Op Black Friday bezochten 50 miljoen Amerikanen een online retailsite. Dat betekent een groei met 35 procent tegenover vorig jaar.

De grootste groei werd opgetekend bij Amazon.com, gevolgd door Walmart, Best Buy, Target en Apple. Bij de vergelijkingssites stond Bfads.net op de eerste plaats met 3,9 miljoen unieke bezoekers. Dat betekent een stijging met 51 procent tegenover vorig jaar. Op de tweede plaats staat TheBlackFriday.com met 3,2 miljoen unieke bezoekers, maar daarmee werd wel een groei met 137 procent opgetekend tegenover vorig jaar. Daarna volgen BlackFriday.com, BlackFriday.fm en Gottadeal.com.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home