Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 22, 2011

Tablet beleeft zijn piekperiode in vrije tijd

Computers zijn vooral actief tijdens de werkuren, terwijl smartphones de hele dag worden gebruikt met piekperiodes tijdens de spitsuren en de avond. Het gebruik van tablets kent daarentegen vooral tijdens de avond zijn drukste periode. Dat is de conclusie van een onderzoek van Google Mobile Ads. Daarbij wordt opgemerkt dat smartphones en tablets weliswaar beide mobiele apparaten zijn, maar in realiteit worden tablets vooral gebruikt tijdens ontspannende ogenblikken.

"De keuze voor het type van scherm wordt in belangrijke mate gedreven door de omgeving en omstandigheden en de gebruiker blijkt zich daarbij aan te passen aan de situatie," merkt Google Mobile Ads op. "Smartphones en tablets kunnen worden gebruikt op dezelfde manier, maar toch wordt er naargelang de omstandigheden een duidelijke keuze gemaakt. In tegenstelling tot de tablet wordt de smartphone ook op het werk en tijdens verplaatsingen gebruikt."

"Adverteerders vragen zich af welke platformen het best kunnen worden gebruikt om de consumenten te bereiken," wordt er nog opgemerkt. "Een optimale keuze is een combinatie van alle schermen. Elk scherm kan een specifieke informatienood van de consument invullen op verschillende, complementaire tijdstippen van de dag. Het open laten van één van de schermen maakt niet alleen de weg vrij voor een concurrent, maar betekent ook een gemiste kans om merkbekendheid op te bouwen en omzet te realiseren."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home