Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 22, 2011

Amerikaanse internetreclame met bijna een kwart gestegen

Tijdens de eerste helft van dit jaar realiseerden de online reclamebestedingen in de Verenigde Staten een omzet van 14,9 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 23,2 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers (PwC). Opgemerkt wordt dat de online reclamebestedingen met die cijfers een nieuw record hebben gerealiseerd. Tegenover de eerste helft van vorig jaar is er sprake van een verdubbeling van de groei. Toen werd een stijging met 11,3 procent opgetekend.

Ook tijdens het tweede kwartaal werd met een groei van 24,1 procent tot 7,7 miljard dollar een nieuw record gevestigd. Tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar werd een groei met 13,9 procent opgetekend tot 6,2 miljard dollar. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar liet online display-reclame een groei met 27,1 procent optekenen tot meer dan 5,5 miljard dollar. Daarmee wordt een duidelijke verbetering opgetekend tegenover dezelfde periode vorig jaar, toen een groei met 16 procent werd geboekt. Digitale video realiseerde een groei met 42,1 procent tot 891 miljoen dollar.

Uit het rapport blijkt dat display-reclame tijdens de eerste zes maanden van dit jaar 37 procent van alle bestedingen vertegenwoordigde. Met een bedrag van bijna 7,3 miljard dollar en een aandeel van 49 procent blijven zoekopdrachten de belangrijkste online reclame-categorie. Ook bij de zoekopdrachten werd een groei met ongeveer 27 procent opgetekend tegenover de eerste helft van vorig jaar. Toen werd een groei met 11,6 procent geboekt. Lead generation steeg met 25,4 procent, maar bij advertenties en email werden dalingen met respectievelijk 2 procent en 34,2 procent gemeld.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home