Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 21, 2011

Sociale netwerk Facebook slorpt meeste internettijd op

Facebook domineert alle andere internetmerken in het maandelijkse tijdsgebruik. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Nielsen. Daarbij wordt opgemerkt dat de gemiddelde bezoeker tijdens de maand juli vijf uur, achttien minuten en veertig seconden doorbracht op het sociale netwerk. Op de tweede plaats staat AOL Media Networks met een gemiddelde van twee uur, zeventien minuten en zesenveertig seconden. Yahoo volgt als derde met twee uur, veertien minuten en vijfentwintig seconden.

Op de vierde plaats staat YouTube met één uur, negenendertig minuten en twee seconden. Uit het onderzoek blijkt verder dat Google Amerikaans marktleider blijft op het gebied van unieke gebruikers. Tijdens de maand juli telde Google in de Verenigde Staten 172,5 miljoen unieke gebruikers. Dat is 8 procent meer dan Facebook, dat met 158,9 miljoen gebruikers op een tweede plaats volgde. Derde stond Yahoo met 148,6 miljoen unieke gebruikers.

De onderzoekers merken op dat er een duidelijk verband kan gelegd worden tussen tijdsgebruik en unieke gebruikers. Op uitzondering van AOL Media Networks stonden immers de vijf topmerken op het gebied van tijdsgebruik ook in de top vijf voor unieke gebruikers. Er wordt aan toegevoegd dat de gemiddelde internetbezoeker tijdens de maand juli aan 64 sessies kwam, waarbij op 95 domeinen in totaal 2.572 webpagina's werden bekeken. Elke webpagina werd gemiddeld één minuut en zes seconden bekeken.

Het gemiddelde internetgebruik liep op tot zevenentwintig uur, veertien minuten en achtenveertig seconden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home