Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 20, 2011

Indiase consument heeft grote interesse in tablets

Een grote meerderheid van de Indiase consumenten is geïnteresseerd in de aankoop van een tablet. Dat is de conclusie van een onderzoek van het magazine Know Your Mobile en consulent Demographix. Volgens de onderzoekers is 90 procent van de Indiase consumenten geïnteresseerd in de aanschaf van een tablet. Die interesse wordt volgens de bezoekers in belangrijke mate gevoed door goedkope aanbiedingen van bedrijven zoals Spice, Eaft en Reliance.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 50 procent van de Indiase mobiele gebruikers bij de aankoop van een volgende smartphone de aanschaf van een Google Android overweegt. De iPhone van Apple komt met een score van 35 procent op de tweede plaats. "De producten van Apple zijn wereldwijd weliswaar bijzonder populair, maar in India hebben de late lancering van de producten en de hogere prijs deze toestellen minder aantrekkelijk gemaakt voor de consument," voeren de onderzoekers aan.

Nog blijkt dat mond-aan-mond reclame voor 93 procent van de respondenten een belangrijke rol speelt bij de aankoopbeslissing. Op de tweede plaats staat het besturingssysteem (87 procent). Andere factoren daarbij zijn de internet-mogelijkheden en een camera met een hoge resolutie. "Dat geeft aan dat de Indiase consument een geschikt toestel belangrijker vindt dan de prijs," voeren de onderzoekers nog aan. Op dit ogenblik heeft 50 procent van de consumenten een toestel van Nokia, maar slechts 4 procent wil bij het Finse merk blijven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home