Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 20, 2011

Amerikaans tablet-publiek kiest massaal voor iPad

De iPad van Apple blijft in de Verenigde Staten zowel bij consumenten als bedrijven veruit de meest populaire tablet. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ChangeWave. Bij de consumenten blijkt 85 procent van het potentiƫle tablet-publiek een voorkeur te tonen voor de iPad. De Galaxy Tab van Samsung komt met amper 4 procent op de tweede plaats. Bij de bedrijven heeft 80 procent een voorkeur voor de iPad, gevolgd door de Galaxy Tab met 7,5 procent.

Bij de consumenten worden de iPad en Galaxy Tab gevolgd door de Playbook van Research In Motion (2 procent) en de Xoom van Motorola (1 procent). De onderzoekers wijzen erop dat 70 procent van de huidige iPad-consumenten aangeeft bijzonder tevreden te zijn over het toestel. Bij alle andere toestellen samen bedraagt die score 42 procent. In het onderzoek bleek dat 12 procent van de consumenten misschien geneigd zou zijn om een toekomstige Amazon-tablet te kopen. Een groep van 2 procent gaf aan heel waarschijnlijk zich een Amazon-tablet te zullen aanschaffen.

"Amazon mag zich misschien verheugen in een interesse van de consument waar anderen hebben gefaald, op voorwaarde dat het bedrijf erin slaagt een concurrentieel product te bouwen," aldus ChangeWave. "Voor de rest van de sector is dat tot nu toe een groot vraagteken gebleven." Op de zakelijke markt wordt de derde plaats ingenomen door Dell( 5 procent), gevolgd door Motorola (4 procent) en Research In Motion (3 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home