Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, October 19, 2011

Vrouwen vormen meerderheid op sociale netwerken

Vrouwen vormen de meerderheid van de bezoekers aan sociale netwerken en blogs. Bovendien ligt de concentratie van bezoekers aan deze platformen het hoogste in de leeftijdsgroep tussen achttien en vierendertig jaar. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Nielsen Company over het Amerikaans gebruik van sociale netwerken. Er wordt aan toegevoegd dat het online publiek inmiddels meer tijd met de sociale netwerksite Facebook doorbrengt dan met eender welk ander internetmerk.

Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen 3 procent meer geneigd zijn om van sociale netwerken gebruik te maken dan mannen. De score van de categorie tussen achttien en vierendertig jaar ligt 8 procent boven het gemiddelde. Er wordt aan toegevoegd dat ook Aziatisch-Amerikanen 3 procent hoger scoren dan het gemiddelde. Andere stimulerende factoren zijn een diploma hoger onderwijs (6 procent) en een inkomen onder de grens van 50.000 dollar per jaar (2 procent).

Facebook neemt met 140 miljoen Amerikaanse gebruikers de eerste plaats in, gevolgd door Blogger met 50 miljoen gebruikers. Er wordt aan toegevoegd dat Facebook 70 procent van de actieve internet-gebruikers bereikt. Uit het onderzoek blijkt verder dat LinkedIn en Wikia de enige sociale netwerk zijn waar het aandeel van de mannelijke gebruikers hoger ligt dan bij de totale internetbevolking. Ook blijkt dat Twitter bij Afro-Amerikanen het meest populaire sociale netwerk is.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home