Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 08, 2011

Display snel grootste mobiele reclameformat

Mobiel reclame zal in de Verenigde Staten dit jaar een omzet realiseren van 1,23 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 65 procent tegenover vorig jaar. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau eMarketer. Verwacht wordt dat de mobiele reclamebestedingen op de Amerikaanse markt tegen het midden van het decennium zullen zijn opgelopen tot een bedrag van 4,4 miljard dollar. Die trend weerspiegelt volgens de onderzoekers de toenemende populariteit van de smartphones en het mobiele internet.

In het rapport wordt opgemerkt dat de volgende jaren binnen de mobiele reclame-platformen een verschuiving mag worden verwacht van tekstberichten naar display. Mobiele zoekopdrachten zullen volgens eMarketer wellicht hun marktaandeel behouden. Op dit ogenblik hebben tekstberichten een marktaandeel van 36 procent, gevolgd door display-reclame met 35 procent en zoekopdrachten met 29 procent. Tegen het midden van het decennium zou display-reclame echter een belang van 45 procent hebben uitgebouwd, terwijl tekstberichten zouden terugvallen tot 14 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 41 procent van de mobiele consumenten tegen het einde van dit jaar minstens één keer per maand van het platform gebruik zullen maken om online te gaan. De penetratie van smartphones op de Amerikaanse markt zal dan 38 procent bedragen. De onderzoekers merken ook nog op dat video het snelstgroeiende mobiele reclameformat vormt, maar daarbij wel van een beperkte basis vertrekt. Dit jaar zou mobiele videoreclame een omzet realiseren van 57,6 miljoen dollar. Tegen het midden van het decennium zal dat gestegen zijn tot 395,6 miljoen dollar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home