Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, October 12, 2011

Aantal Amerikaanse gezinnen zonder televisie zal verdrievoudigen

Naarmate meer Amerikaanse televisiekijkers hun favoriete programma's online bekijken, zal het aantal gezinnen zonder kabelaansluiting de volgende vijf jaar gevoelig stijgen. Dat blijkt uit een rapport van consulent Magnaglobal. Verwacht wordt dat over vijf jaar 9 miljoen Amerikaanse gezinnen geen aansluiting meer zullen hebben op een traditionele betalende televisiedienst. Dat zou volgens het rapport een verdrievoudiging betekenen tegenover het huidige niveau.

Daarbij wordt verwacht dat 4 miljoen gezinnen daadwerkelijk hun traditioneel abonnement zullen opzeggen. De anderen hebben nooit een kabelaansluiting gehad. Er wordt trouwens opgemerkt dat er steeds meer gezinnen kunnen worden opgemerkt die nooit een kabelaansluiting hebben gehad. "Tieners richten zich steeds meer op het internet, waar ze het grootste gedeelte van hun media consumeren, zelfs wanneer hun ouders nog altijd voor een kabelaansluiting betalen," voeren de onderzoekers aan.

"De onderzoekers voeren aan dat er weinig reden is om aan te nemen dat deze groep in een later stadium alsnog een kabelaansluiting zal nemen, rekening houdend met online diensten zoals Hulu en Netflix," aldus het webmagazine ReadWriteWeb. "Deze groep heeft niet het gevoel dat een kabelaansluiting noodzakelijk is." Op dit ogenblik tellen de Verenigde Staten 2,5 miljoen gezinnen die nooit een kabelaansluiting hebben gehad. Dat zou over een periode van vijf jaar tijd verdubbelen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home