Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 11, 2011

Spanje herbergt meest intensieve sociale netwerkers

Spanjaarden behoren tot de meest geëngageerde sociale netwerkers van de wereld. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent McKinsey in acht landen. Volgens de onderzoekers besteden Spanjaarden 68 minuten per dag aan sociale netwerken, gevolgd door Britten (61 minuten) en Duitsers (42 minuten). In de Verenigde Staten vertegenwoordigen sociale netwerken een tijdsgebruik van 37 minuten per dag, gevolgd door Zuid-Korea (27 minuten), China (16 minuten), India en Japan (7 minuten).

Opgemerkt wordt dat de Spanjaarden met 375 minuten per dag ook het meest gebruik maken van de personal computer, gevolgd door Zuid-Korea (359 minuten) en de Verenigde Staten (308 minuten). Verder volgen Duitsland en Groot-Brittannië (280 minuten), China (159 minuten), Japan (136 minuten) en India (64 minuten). Instant messaging is daarentegen het meest populair in Zuid-Korea (39 minuten), gevolgd door China (26 minuten), Spanje (30 minuten), Duitsland (20 minuten). In Groot-Brittannië haalt instant messaging slechts 1 minuut per dag.

Op het gebied van email zijn de Verenigde Staten marktleider (41 minuten), gevolgd door Groot-Brittannië (40 minuten), Duitsland (37 minuten) en Spanje (29 minuten). In China wordt echter slechts 2 minuten per dag besteed aan email. De onderzoekers merken verder op dat webbrowsen in Groot-Brittannië, Duitsland en Spanje aan een tijdsbesteding van 50 minuten per dag komt, gevolgd door de Verenigde Staten en Japan met iets meer dan 30 minuten. In China en India wordt een tijdsbesteding van ongeveer 25 minuten geregistreerd.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home