Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 21, 2011

Traditionele reclamemedia laten 5 procent groei optekenen

De traditionele reclamesectoren radio, televisie, kranten en magazines hebben tijdens de eerste helft van dit jaar in de Verenigde Staten een omzet gerealiseerd van 53,2 miljard dollar. Dat betekent een groei met 5 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Nielsen. Opgemerkt dat de groei onder meer wordt gedragen door de grotere reclamebestedingen van bedrijven uit de verschillende sectoren uit de financiële dienstverlening.

De grootste stijging wordt opgetekend door de sector van de autoverzekeringen, waar een toename met 25 procent tot 955 miljoen dollar werd opgetekend. Op de tweede plaats volgen bankdiensten met een stijging van 24 procent tot 566 miljoen dollar. De top drie wordt rond gemaakt door de financiële investeringsbedrijven, die een groei met 19 procent tot 463 miljoen dollar lieten registreren. "Het gaat allemaal om financieel georiënteerde categorieën," merkt Randall Beard, analist bij Nielsen, op tegenover de Amerikaanse krant The New York Times.

"De consument is bijzonder geïnteresseerd in besparingen, optimale deals en de versterking van zijn financiële situatie," voert Randall Beard aan. "De boodschappen van de autoverzekeringen zijn dan ook vooral gericht op kortingen en besparingen. Dat is een typische strategie om nieuwe consumenten aan te trekken. Bij de bankservices werden vooral producten met beloningen en extra aanbiedingen voorgesteld. Bij de financiële services werd er ook een verschuiving van de rijkere doelgroep naar een breder publiek opgetekend."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home