Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, September 20, 2011

Chinese bevolking vindt China Mobile interessantste merk

Telecom-operator China Mobile is het bedrijf dat de Chinese consument het meest aanspreekt. Uit een enquĂȘte van het adviesbureau R3 blijkt dat China Mobile een eindscore van 104 punten haalt, gevolgd door het Amerikaanse technologieconcern Apple (101 punten) en het sportmerk Nike (89,9 punten). Het Finse telecombedrijf Nokia (70 punten) werd door het sportmerk naar de vierde plaats verdrongen. De top vijf wordt afgerond door Coca-Cola (67,8 punten)

Uit het onderzoek blijkt dat China Mobile een score van 191 punten laat optekenen voor de kwaliteit die het merk vertegenwoordigt. In populariteit bij de Chinese consument wordt een score van 87 punten opgetekend, terwijl op het gebied van boeiende reclames een score van 34 procent wordt opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat M-Zone, het prepaid-tarief voor jonge consumenten, bijzonder populair blijkt te zijn. M-Zone werd gepromoot door popster Jay Chou en heeft een reeks projecten rond maatschappelijk verantwoord ondernemen opgezet.

De onderzoekers geven aan dat Apple een score van 203 punten haalde op de waarden die het merk uitstraalt, terwijl een score van 56 procent werd opgetekend op het gebied van merkenvoorkeur. Op het gebied van boeiende reclames werd een score van 45 punten geregistreerd. De onderzoekers merken daarbij op dat Apple op het gebied van merkwaarde China Mobile voor de eerste keer van de eerste plaats heeft verdrongen. De Chinese consument heeft volgens hen een grote kennis van Apple en schatten het merk op een aantal vlakken ook heel hoog in.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home