Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, September 19, 2011

Sociale media vertegenwoordigen bijna kwart internettijd

Sociale netwerken en blogs vertegenwoordigen inmiddels 22,5 procent van het totale internet-gebruik van de Amerikaanse bevolking. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen over het Amerikaanse internetgebruik tijdens de maand mei van dit jaar. Op de tweede plaats staan online games (9,8 procent), gevolgd door email (7,6 procent), portals (4,5 procent), video en films (4,4 procent) en zoekopdrachten (4 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat tijdens de maand mei van dit jaar in de Verenigde Staten 53,5 miljard minuten werden besteed aan Facebook, gevolgd door Yahoo (17,2 miljard minuten), Google (12,5 miljard minuten), YouTube (9,5 miljard minuten), eBay (4,5 miljard minuten) en Apple (4,3 miljard minuten). Facebook ontving 140 miljoen unieke bezoekers. Blogger vertegenwoordigde 50 miljoen gebruikers, gevolgd door Twitter (23,6 procent), Wordpress (22,4 miljoen), MySpace (19,3 miljoen), LinkedIn (17,8 miljoen) en het snelgroeiende Tumblr (11,9 miljoen).

Nielsen stelt dat 53 procent van de actieve sociale netwerkers een merk volgen. Daarentegen blijkt slechts 32 procent een celebrity te volgen. Ook blijkt dat het gebruik van mobiele platformen van sociale netwerken met 62 procent is gestegen tegenover de maand mei van vorig jaar. Facebook ontving 46,5 miljoen mobiele bezoekers, gevolgd door Twitter (11,5 miljoen), LinkedIn (6 miljoen) en MySpace (6 miljoen). Computers bereiken 97 procent van de sociale netwerkers, gevolgd door mobiele telefoons (37 procent), gameconsoles en iPads (3 procent) en televisie en ereaders (2 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home