Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 30, 2011

Nieuw record voor Amerikaanse online reclamesector

De online reclamesector heeft tijdens de eerste helft van dit jaar in de Verenigde Staten een omzet gerealiseerd van 14,9 miljard dollar. Daarmee laat de sector een nieuw record optekenen. Tegenover de eerste helft van vorig jaar werd een groei met 23,2 procent opgetekend. Dat blijkt uit een rapport van het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers. Er wordt aan toegevoegd dat het groeiritme tegenover de eerste helft van vorig jaar, toen gewag werd gemaakt van een stijging met 11,3 procent, is verdubbeld.

Er wordt aan toegevoegd dat ook de cijfers voor het tweede kwartaal, waarbij een groei met 24,1 procent tot 7,7 miljard dollar werd geregistreerd, een nieuwe record hebben laten optekenen. Tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar werd een stijging met 13,9 procent tot 6,2 miljard dollar genoteerd. Het Interactive Advertising Bureau merkt op dat de reclame-inkomsten voor de eerste helft van het jaar het voorbije anderhalf decennium een constante groei hebben laten optekenen, op uitzondering van de dotcom-crisis tien en negen jaar geleden en de economische crisis twee jaar geleden.

Twee jaar geleden werd tijdens de eerste zes maanden een terugval met 5 procent opgetekend, nadat zes jaar op rij sterke groeicijfers waren geregistreerd. Drie jaar geleden werd nog een groei met 15 procent opgetekend. De grootste groei werd echter zeven jaar geleden geregistreerd, toen tijdens de eerste zes maanden een stijging met 40 procent werd opgetekend. De onderzoekers merken verder nog op dat de eerste jaarhelften het voorbije anderhalve decennium in totaal 94,6 miljoen dollar aan inkomsten werden geregistreerd.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home