Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, September 03, 2011

Mobiele commerce lonkt naar eindejaarsperiode

De interesse van de consument in online en mobiele commerce blijft groeien, maar toch blijkt het publiek nog niet helemaal overtuigd te zijn om die instrumenten te gebruiken voor de dagelijkse boodschappen. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau eDigitalResearch. De snelle ontwikkeling in mobiele technologieën en het opzetten van mobiele websites en applicaties door retailers betekent volgens de onderzoekers dat steeds meer merken de mogelijkheid zullen krijgen om een mobiel aanbod te creëren voor potentiële klanten.

Uit het onderzoek blijkt dat 61 procent van de ondervraagden van plan is om de volgende twaalf maanden meer gebruik te maken van de mobiele telefoon om webcontent te raadplegen. Van die groep zegt 49 procent met de smartphone een aankoop te willen doen. Er wordt aan toegevoegd dat 35 procent van de respondenten van plan is om tijdens de eindejaarsperiode meer aankopen te doen op mobiele platformen. Ook geeft 40 procent aan thuis gebruik te maken van het mobiele internet. Dat geeft volgens de onderzoekers aan dat de rol van het medium in het dagelijks leven blijft stijgen.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 19 procent van plan is om tijdens de eindejaarsperiode een groter bedrag aan online aankopen te besteden dan in het verleden. Volgens 33 procent zal de helft van het bestedingsbudget op het mobiele platform worden gespendeerd, terwijl 45 procent driekwart van zijn budget aan internet-aankopen zou toewijzen. "Het wordt één van de eerste keren dat het mobiele platform voor de meerderheid van de consumenten toegankelijk zal zijn," wordt er opgemerkt.

Uit het onderzoek blijkt echter dat 50 procent van de consumenten bij de aankoop van dagelijkse boodschappen nog altijd de voorkeur geeft aan de fysieke winkel. Slechts 10 procent geeft de voorkeur aan het internet.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home