Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 02, 2011

Interactief kanaal op weg naar één derde reclamemarkt

Over vijf jaar zal er door adverteerders 77 miljard dollar worden besteed aan interactieve marketing. Dat evenaart het bedrag dat op dit ogenblik wordt geïnvesteerd in televisiereclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Forrester Research. De onderzoekers stellen daarbij dat 35 procent van het totale bedrag aan reclamebestedingen zal worden besteed aan zoekopdrachten, display, mobiele platformen, email en sociale categorieën.

Forrester merkt op dat zoekopdrachten met een bedrag van 33,3 miljard dollar marktleider zullen blijven in interactieve reclame, maar zijn aandeel van 55 procent naar 44 procent zal zien terugvallen, door de grotere aandacht voor display-reclame, mobiele platformen en sociale media. De omzet van display-reclame zal over die periode volgens Forrester stijgen tot bijna 28 miljard dollar, dankzij de belangrijke technologische vooruitgang die wordt geboekt.

De onderzoekers merken op dat alle display-categorieën, op uitzondering van de statische beelden, een jaarlijkse groei met meer dan 20 procent zullen kennen. Over vijf jaar zal display volgens Forrester 36 procent van alle interactieve reclame vertegenwoordigen. Ook wordt opgemerkt dat mobiele reclame over vijf jaar belangrijker geworden zal zijn dan email. Sociale media zullen volgens het rapport een jaarlijkse groei met 38 procent laten optekenen tot een bedrag van 8,2 miljard dollar.

De onderzoekers zeggen te verwachten dat de interactieve marktplaats de de dailydeals-sector uit het reclame-landschap zal drukken en merken zal helpen om zich opnieuw te richten op locatie, prijs, product en promotie. Naarmate de dailydeals-sector groeit, zal het volgens Forrester volgens de onderzoekers immers steeds moeilijker worden om nog op te vallen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home