Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 23, 2011

Aziatische rijken zijn jonger dan collega's uit het westen

Producenten van luxegoederen en aanbieders van financiële diensten moeten hun strategieën in Azië aanpassen. In die regio zijn de welgestelde consumenten immers opmerkelijk jonger dan in gebieden zoals de Verenigde Staten en Europa. Dat is de conclusie van een studie van bank HSBC Holdings en het onderzoeksbureau Nielsen. Er wordt opgemerkt dat dertigers een groot gedeelte van de welgestelde bevolking van de Aziatische regio's vertegenwoordigen.

"De gemiddelde Chinese consument met een inkomen van minstens 500.000 yuan of 78.296 dollar per jaar is amper zesendertig jaar oud," aldus het persbureau Bloomberg. "Bovendien vormen mannen een meerderheid van 36 procent van deze bevolkingsgroep." Er wordt aan toegevoegd dat die dertigers zich in een periode bevinden waarin de rijkdom wordt opgebouwd. HSBC Holdings zegt dat verwacht moet worden dat deze groep steeds groter zal worden en op een bepaald ogenblik wellicht omvangrijker zal worden dan in de mature markten.

In Indonesië is de welgestelde bevolking gemiddeld achtendertig jaar oud, gevolgd door negenendertig jaar in India en achtenveertig jaar in Hongkong. Ook wordt opgemerkt dat 20 procent van deze jonge rijken in China ongehuwd is. Dat niveau is even hoog in Australië, maar in Hongkong en Taiwan valt dat terug tot 12 procent. De onderzoekers voegen er aan toe dat 18 procent van de gezinnen uit deze categorie in China bestaan uit tweeverdieners zonder kinderen. In Taiwan valt dat aandeel echter terug tot 2 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home