Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 01, 2011

Aziatische rijken zijn 5,6 triljoen dollar waard

Het aantal rijke Aziatische consumenten zal de volgende vijf jaar meer dan verdubbelen. Dat biedt bijzonder grote mogelijkheden voor producenten van luxemerken. Dat is de conclusie van een rapport van de Zwitserse bank Julius Baer. Het rapport raamt dat Azië op dit ogenblik 1,2 miljoen rijke consumenten telt met een gezamenlijk vermogen van 5,6 triljoen dollar. Tegen het midden van het decennium zal Azië volgens Julius Baer echter 2,8 miljoen rijken tellen met een gezamenlijk vermogen van 15,8 triljoen dollar.

Opgemerkt dat snelgroeiende economieën zoals China en India meer dan 40 procent van die toename zullen vertegenwoordigen. "Daarmee verstevigen die landen als belangrijkste doelgroep voor marketeers," wordt er aan toegevoegd. "China alleen zal tegen het midden van het decennium 1,4 miljoen rijken tellen met een gezamenlijk vermogen van 8,8 miljard dollar. De grootste groei wordt echter verwacht van Indonesië, waar een stijging met 25 procent wordt vooropgesteld tot 99.000 rijken met een gezamenlijke rijkdom van 487 miljoen dollar."

In het rapport wordt opgemerkt dat ook de opwaardering van de Aziatische valuta waarschijnlijk een centrale rol zal spelen in die evolutie. "Die versterking zal tegen het midden van het decennium in Azië 600.000 extra dollarmiljonairs creëren," aldus nog Jules Baer. De Zwitserse bank merkt op dat de luxegoederen in de belangrijkste Chinese steden een jaarlijkse prijsstijging van 11,7 procent kennen. De gemiddelde inflatie bedraagt 5,1 procent.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home