Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 31, 2011

Blog uniek werkinstrument in onderwijs

Blogs vormen een uniek werkinstrument voor het onderwijs. Dat zeggen wetenschappers aan de School of Education van de University of Western Sydney. Blogs kunnen volgens hen onder meer schuchtere studenten stimuleren om zich meer te engageren in de interactie in de klas. Blogs creëren volgens de onderzoekers een cultuur van kritisch engagement en een constructief leerproces, waarin vooral de meest teruggetrokken leerlingen openbloeien.

"Blogs vormen een nuttig instrument dat de student toelaat om zich actief te engageren in het leerproces, ook buiten de lesuren," merkt Jane Hunter, docent aan de School of Education, op. "Wanneer leerkrachten de studenten aanmoedigen om lescontent online te bespreken, creëren ze een omgeving waar informatie en bronnen onmiddellijk kunnen worden verdeeld en waar studenten zich op hun eigen tempo in discussies kunnen mengen."

"Studenten voelen zich uitzonderlijk comfortabel met nieuwe technologieën en hebben de gewoonte aangekweekt om zich creatief online uit te drukken met het uploaden van hun geschreven werk, video's, podcasts en digitale verhalen," voert Jane Hunter op. "Wanneer leerkrachten deze technologieën in de schoolomgeving integreren, creëren ze een ondersteunende digitale ruimte waarin zelfs de meest teruggetrokken studenten zich comfortabel voelen om hun visie naar voor te brengen."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home