Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 30, 2011

Koosjere voeding wint ook in Europa aan populariteit

Het volume van certificaten voor koosjere producten in Europa blijft stijgen, maar zal wellicht nooit het Noord-Amerikaanse niveau halen. Dat blijkt uit een rapport van de Kashrut Division of the London Beth Din (KLBD), de Britse instelling die de certificaten toekent. Russell Brown, commerecieel consulent bij de Kashrut Division, wijt de toename van het aantal certificaten onder meer aan de perceptie bij het brede publiek dat koosjere producten een hoge kwaliteit hebben en het certificaat een garantie betekent op het gebied van voedselveiligheid.

"Het klopt niet langer dat koosjere certificaten spreken alleen joodse consumenten aanspreken," merkt Russell Brown op tegenover het webmagazine FoodManufacture. Eerder dit jaar maakte de Kashrut Division bekend de voorbije drie jaar telkens meer dan honderd nieuwe bedrijven een certificaat te hebben toegekend. Er wordt opgemerkt dat ook op het toonaangevend voedingscongres Anuga duidelijk wordt dat koosjere producten in Europa aan populariteit winnen. Volgens Brown hadden tijdens de voorbije editie van het congres 15 procent van de standhouder een koosjere portfolio.

Er wordt aan toegevoegd dat ook tijdens de handelsbeurs Food Ingredients Europe dit najaar meer dan 60 procent van de deelnemers koosjere producten zullen aanbieden. Er wordt wel opgemerkt dat de registratie bij ingrediƫnten hoger ligt dan bij afgewerkte producten. In de Verenigde Staten zijn ongeveer 40 procent van alle producten een koosjer certificaat. De Kashrut Division certificeert wereldwijd ook bijna zevenhonderd fabrieken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home