Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 31, 2011

India grote groeimarkt voor kant-en-klare maaltijden

De socio-economische evoluties creƫren in India een gigantische groeimarkt voor kant-en-klare maaltijden. Dat zegt het Indiase voedingsbedrijf Agro Tech Foods. Daarbij wordt opgemerkt dat een stijging van het gemiddelde gezinsinkomen en de toename van het aantal vrijgezellen op de arbeidsmarkt gedurende het voorbije decennium belangrijke opportuniteiten hebben geopend voor de sector van de kant-en-klare maaltijden.

"Deze evoluties hebben geleid tot een onregelmatige dagindeling en een gebrek aan tijd om te koken, waardoor de vraag naar kant-en-klare maaltijden groeit," merkt Asheesh Sharma, marketing managing bij Agro Tech Foods, op tegenover het webmagazine Foodnavigator. Op dit ogenblik heeft de Indiase markt van kant-en-klare maaltijden volgens Sharma een waarde van 17 miljard dollar tot 22 miljard dollar, maar kent de sector een groei van ongeveer 30 procent per jaar.

Volgens Asheesh Sharma heeft het bedrijf bij de samenstelling van zijn portfolio vooral gemikt op consumenten die op zoek zijn naar gezonde en tegelijkertijd gebruiksvriendelijke maaltijdopties, zoals gehuwde koppels met een dubbel gezinsinkomen en zonder kinderen, hoger opgeleide werknemers en personen die door hun werkomstandigheden geregeld van huis zijn. Er wordt aan toegevoegd dat de samenstelling van de portfolio werd aangepast aan de lokale Indiase smaak.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home