Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 05, 2011

Uitgeverij Time zet hele portfolio op tablet

De Amerikaanse magazine-uitgever Time zal tegen het einde van dit jaar al zijn éénentwintig titels op tablet-computer aanbieden. Op dit biedt de uitgever al tablet-versies aan van zijn nieuwsmagazine Time en van de bladen Sports Illustrated, People en Fortune. Andere titels uit de portfolio van de uitgever, dochter van het mediaconcern Time Warner, zijn onder meer InStyle, Real Simple en Entertainment Weekly.

"Volgend jaar zullen ongetwijfeld veel meer consumenten gebruik maken van tablets," merkt Maurice Edelson, vice-president van Time, op. "Dat zal een stimulans betekenen voor de vraag naar content en ook de interesse van de adverteerders opdrijven. Door de totale portfolio van Time op tablets aan te bieden, kan er voor de adverteerder een belangrijk nieuw digitaal bereik worden gecreëerd." De digitale magazines en andere content-toepassingen van Time zijn volgens de uitgever meer dan elf miljoen keer gedownload.

Time geeft nog mee dat de klanten van de gedrukte magazines gratis de mogelijkheid zullen krijgen om hun abonnement met een digitale versie uit te breiden. Ook werd bekend gemaakt dat met de Amerikaanse boekhandel Barnes & Nobles een akkoord werd bereikt om digitale abonnementen en eenmalige exemplaren van de magazines Fortune, People, Sports Illustrated en Time te koop aan te bieden voor de e-reader Nook Color.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home