Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, August 04, 2011

Gemengde stemming bij de Arabische consument

De bevolking van de Verenigde Arabische Emiraten, één van de grootste markten van het Midden-Oosten, heeft gemengde gevoelens over zijn financiële vooruitzichten en bestedingsmogelijkheden. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau YouGov en het rekruteringsbedrijf Bayt. Onder meer wordt daarbij opgemerkt dat 62 procent van de respondenten aangeeft dat zijn loon niet op dezelfde manier toeneemt als de levensduurte.

De onderzoekers merkten op dat 25 procent van de respondenten van mening is dat zijn persoonlijke financiële omstandigheden het voorbije jaar zijn verbeterd, terwijl 38 procent geen verandering zegt opgemerkt te hebben en 30 procent opmerkt financieel achteruit gegaan te zijn. Volgens 49 procent van de ondervraagden zal die situatie volgend jaar echter verbeteren. De nationale economie zou volgens 51 procent van de respondenten volgend jaar een verbetering laten optekenen.

Er wordt wel opgemerkt dat 51 procent van de ondervraagden niet verwacht dat de arbeidsmarkt verder zal groeien. Bovendien heeft 30 procent een pessimistische opstellen over de werkzekerheid. Slechts 26 procent zegt positief gestemd te zijn over de werkzekerheid. De onderzoekers merken op dat slechts 17 procent van de respondenten het huidige klimaat geschikt noemt om belangrijke consumptiegoederen te kopen. Een groep van 47 procent stelt zich neutraal op.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home