Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 03, 2011

Ford meest populair bij online Britse populatie

De Amerikaanse constructeur Ford geniet bij het online Britse publiek de grootste populariteit van alle automerken. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Experian Hitwise. Opgemerkt wordt dat Ford tijdens het tweede kwartaal van dit jaar 10,7 procent van alle zoekopdrachten op het internet naar automerken vertegenwoordigde. Daarmee bevestigde het Amerikaanse automerk volgens Experian zijn leiderspositie van het laatste kwartaal van vorig jaar en de eerste drie maanden van dit jaar.

Er wordt opgemerkt dat Ford tijdens het tweede kwartaal van dit jaar in Groot-Brittanniƫ 64.453 nieuwe wagens heeft verkocht. Ook daarmee is het Amerikaanse automerk volgens de Britse Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) marktleider in Groot-Brittanniƫ. Met een aandeel van 10,6 procent staat het Volkswagen op een tweede plaats. Het Duitse merk verkocht tijdens het tweede kwartaal van dit jaar 47.653 exemplaren op de Britse markt.

Op de derde plaats volgt Audi, dat 29.100 exemplaren verkocht en een marktaandeel van 9 procent had in de Britse zoekopdrachten. Met een marktaandeel van 8,7 procent eindigde BMW op een vierde plaats, maar verkocht met 30.316 eenheden wel meer wagens dan concurrent Audi. Verder volgt Vauxhall met een aandeel van 6,2 procent, maar het Engelse zustermerk van Opel verkocht wel 60.758 exemplaren, waardoor alleen voor Ford wordt onder gedaan. Nog verder volgen Land Rover en Mercedes-Benz (4,4 procent) en Mini (3,9 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home