Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 03, 2011

Britse voedingssector verontwaardigd over communicatie Europese Commissie

De Europese Commissie heeft een slechte communicatie gevoerd rond de veiligheid van verse voedingsproducten naar aanleiding van de voorbije crisis rond de EHEC-besmetting. Dat heeft het Britse Fresh Produce Consortium (FPC) gezegd. Daarbij wordt opgemerkt dat de communicatiecampagne van de Europese Commissie er niet in geslaagd is om de Britse consument gerust te stellen over de veiligheid van verse producten.

"De Europese Commissie heeft in het gratis magazine Metro een eenmalige reclame geplaatst om de veiligheid van verse producten te garanderen, maar die campagne heeft volgens het Britse Fresh Produce Consortium geen resultaat opgeleverd," aldus het webmagazine Foodnavigator. "In de campagne werd volgens het consortium geen enkele verwijzing opgenomen naar de Britse voedingssector en zou geen enkele bijdrage hebben geleverd om het vertrouwen van de consument in verse producten te herstellen."

"De Europese Commissie heeft de sector van verse voedingsproducten grote schade toegebracht door een ongegronde en voorbarige band te leggen tussen verse voedingsproducten en de EHEC-besmetting," voert Nigel Jenney, chief executive van het Fresh Produce Consortium, aan. "Een eenmalige reclame in een forenzen-magazine zal geen enkele impact hebben op de brede Britse bevolking. De Europese Commissie moet veel meer doen om zijn fouten recht te zetten."

Onder meer wordt aangestuurd op een onmiddellijke compensatie van alle Britse bedrijven die door de crisis werden getroffen in plaats van de vergoeding te beperken tot een gelimiteerde selectie van producten. Ook wordt opgemerkt dat de Europese Commissie nauw met de producenten van verse voedingsproducten moet samenwerken om een meer gerichte en efficiƫnte promotiecampagne op te zetten.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home