Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 01, 2011

Publiek voor tablet-computer is bijzonder prijsbewust

Het publiek voor tablet-computers is bijzonder prijsbewust. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Retrevo. De onderzoekers stelden vast dat 48 procent van de consumenten aangeeft bij de aankoop van een volgende tablet-aankoop het meeste waarde zullen hechten aan de lage prijs. De display-kwaliteit komt op een tweede plaats met een score van 28 procent, gevolgd door betere input-mogelijkheden (20 procent), zoals een toetsenbord of spraakherkenning.

De onderzoekers merken verder op dat 50 procent van de ondervraagden aangeeft een iPad te zullen aankopen. Op de tweede plaats staat Android met een score van 21 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat 55 procent van de ondervraagden aangeeft het liefst een tablet aan te kopen bij Amazon. Het internetbedrijf heeft bekend gemaakt om in de lente van dit jaar een tablet op basis van het Android-besturingssysteem op de markt te zullen brengen. Op de tweede plaats volgen Samsung en Dell met een score van 38 procent.

Op de vierde plaats volgen Motorola en Hewlett-Packard/Palm met een score van 31 procent. Research In Motion en Barnes a Nobles halen een score van minder dan 25 procent. De onderzoekers stelden verder vast dat 79 procent van de consumenten toegeeft te willen overwegen om een Android-toestel voor minder dan 250 dollar aan te kopen indien de mogelijkheden van het apparaat overeenkomen met een iPad van 499 dollar. Indien het Android-toestel zou stijgen tot 300 dollar, valt dat terug tot 48 procent. Bij een prijs van 400 dollar zou nog 31 procent een Android-aankoop overwegen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home