Mobiel entertainment groei met 20 procent per jaar
Mobiel entertainment zal over drie jaar wereldwijd een waarde hebben van 54 miljard dollar. Dat betekent een gemiddelde groei met ongeveer 20 procent per jaar. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Companies & Markets. Opgemerkt wordt dat niet video, maar wel muziek de belangrijkste groeipijler van de sector zal worden. Mobiele muziek zou volgens het rapport over drie jaar een omzet realiseren van 21 miljard dollar.
Drie jaar geleden had mobiel entertainment een waarde van 19 miljard dollar. Daarvan was 10 miljard dollar afkomstig uit de muzieksector. "Hoewel muziek de grootste bijdrage tot de totale omzet zal blijven leveren, zal de groei van de sector iets lager liggen dan het gemiddelde van de hele industrie," aldus de onderzoekers tegenover het webmagazine Marketing Daily. "De totale mobiele entertainmentsector zal een jaarlijkse groei van gemiddeld 18,8 procent kennen, maar bij mobiele muziek zal de groei beperkt blijven tot 13,2 procent."
"Vooral mobiele video kent een snelle groei," merken de onderzoekers nog op. "Drie jaar geleden vertegenwoordigde die sector slechts 2 miljard dollar, maar over drie jaar zal dat gestegen zijn tot 14 miljard dollar." Er wordt aan toegevoegd dat Asia-Pacific op dit ogenblik met een aandeel van 57 procent de grootste markt voor mobiel entertainment vormt, gevolgd door West-Europa (21 procent) en Noord-Amerika (13 procent). De groei zal volgens het rapport vooral worden gedragen door smartphones, breedband, mobiele applicaties en de opkomende markten.
Drie jaar geleden had mobiel entertainment een waarde van 19 miljard dollar. Daarvan was 10 miljard dollar afkomstig uit de muzieksector. "Hoewel muziek de grootste bijdrage tot de totale omzet zal blijven leveren, zal de groei van de sector iets lager liggen dan het gemiddelde van de hele industrie," aldus de onderzoekers tegenover het webmagazine Marketing Daily. "De totale mobiele entertainmentsector zal een jaarlijkse groei van gemiddeld 18,8 procent kennen, maar bij mobiele muziek zal de groei beperkt blijven tot 13,2 procent."
"Vooral mobiele video kent een snelle groei," merken de onderzoekers nog op. "Drie jaar geleden vertegenwoordigde die sector slechts 2 miljard dollar, maar over drie jaar zal dat gestegen zijn tot 14 miljard dollar." Er wordt aan toegevoegd dat Asia-Pacific op dit ogenblik met een aandeel van 57 procent de grootste markt voor mobiel entertainment vormt, gevolgd door West-Europa (21 procent) en Noord-Amerika (13 procent). De groei zal volgens het rapport vooral worden gedragen door smartphones, breedband, mobiele applicaties en de opkomende markten.
Labels: entertainment, mobile

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home