Elke leeftijdscategorie heeft eigen mobiele voorkeuren
Elke leeftijdsgroep heeft zijn mobiele voorkeuren. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Affinity. Daarbij wordt opgemerkt dat het groeiend aantal mobiele apparaten op de markt elk een specifiek publiek lijkt aan te trekken. Volgens Affinity tonen babyboomers een duidelijke voorkeur voor e-readers, terwijl tablets aan Generation X worden gekoppeld en millennials met smartphones zouden kunnen worden vereenzelvigd.
De onderzoekers merken op dat op dit ogenblik 12 procent van de Amerikaanse bevolking een e-reader beschikt. Bij de babyboomers ligt dat aandeel echter op ruim 14 procent. Daarentegen heeft 8 procent van de Amerikaanse bevolking een tablet-computer. Bij Generation X stijgt dat aandeel echter tot meer dan 9 procent. De onderzoekers stelden ook vast dat de populatie van e-readers voor 54 procent bestaat uit vrouwelijke gebruikers, maar bij tablets hebben mannen met een aandeel van 52 procent de meerderheid.
Daarnaast blijkt dat 54 procent van de Amerikaanse millennials een smartphone beschikt. Dat aandeel ligt 28 procent hoger dan bij de gemiddelde Amerikaanse bevolking. Er wordt aan toegevoegd dat de penetratie van de smartphone bij de millennials met een universitaire opleiding nog 23 procent hoger ligt dan het gemiddelde van hun leeftijdscategorie. Tom Robinson, managing director van Affinity, stelt vooral verbaasd te zijn dat de Amerikaanse bevolking massaal aangeeft van plan te zijn om zich die toestellen op korte termijn aan te kopen.
De onderzoekers merken op dat op dit ogenblik 12 procent van de Amerikaanse bevolking een e-reader beschikt. Bij de babyboomers ligt dat aandeel echter op ruim 14 procent. Daarentegen heeft 8 procent van de Amerikaanse bevolking een tablet-computer. Bij Generation X stijgt dat aandeel echter tot meer dan 9 procent. De onderzoekers stelden ook vast dat de populatie van e-readers voor 54 procent bestaat uit vrouwelijke gebruikers, maar bij tablets hebben mannen met een aandeel van 52 procent de meerderheid.
Daarnaast blijkt dat 54 procent van de Amerikaanse millennials een smartphone beschikt. Dat aandeel ligt 28 procent hoger dan bij de gemiddelde Amerikaanse bevolking. Er wordt aan toegevoegd dat de penetratie van de smartphone bij de millennials met een universitaire opleiding nog 23 procent hoger ligt dan het gemiddelde van hun leeftijdscategorie. Tom Robinson, managing director van Affinity, stelt vooral verbaasd te zijn dat de Amerikaanse bevolking massaal aangeeft van plan te zijn om zich die toestellen op korte termijn aan te kopen.
Labels: mobile

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home