Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 01, 2011

Snelle groei voorspeld voor Indiase mediasector

Media en entertainment zullen de volgende jaren in India een snelle groei kennen, maar er blijven een aantal belangrijke hinderpalen bestaan. Dat is de conclusie van een rapport van consulent PricewaterhouseCoopers. In het rapport wordt opgemerkt dat de sector de volgende jaren een gemiddelde groei van 13,2 procent zal kennen en tegen het midden van het decennium een waarde zal bereiken van 18,7 miljard dollar. Het voorbije jaar werd een groei met 11,2 procent opgetekend.

"De omzet van de sector kent de volgende jaren een gezonde groei, maar de industrie staat voor de uitdaging om die groei ook in alle activiteiten winstgevend te maken," merkt Timmy Kandhari, analist entertainment en media bij PricewaterhouseCoopers, op. "Een gunstig overheidsbeleid kan helpen, maar de industrie moet vooral naar zijn eigen operationeel model kijken, zodat duurzame investeringen mogelijk worden." Er wordt opgemerkt dat televisie tegen het midden van het decennium 50 procent van alle inkomsten uit media en entertainment zal vertegenwoordigen.

Voor televisie wordt een groei met 14,5 procent per jaar voorzien. De televisie-inkomsten zullen voor 62 procent afkomstig zijn uit distributie, 33 procent uit reclame en 5 procent uit content. Televisie wordt volgens volgens de onderzoekers vooral gestimuleerd door het hogedefinitie-formaat en belangrijke sportevenementen. De gedrukte media zouden een groei met 9,6 procent laten optekenen, waarbij de kranten een groei met 10,1 procent zouden laten optekenen en magazines met 4,8 procent zouden stijgen. Radio zou een groei met 19,2 procent per jaar laten optekenen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home