Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 02, 2011

Merksentiment meest belangrijke aspect in sociale media

De sentiment dat in sociale media wordt gecreëerd is volgens 81 procent van de marketeers de belangrijkste factor voor campagnes op sociale platformen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bedrijven Adobe en Econsultancy. Toch blijkt slechts 49 procent dat sentiment te meten. In praktijk wordt vooral het volume van de trafiek op sociale mediaplatformen gemeten, hoewel dat slechts door 53 procent van de marketeers als een belangrijke prioriteit naar voor wordt geschoven.

Na het sentiment, noemen de onderzoekers het engagement met de accounts van de adverteerder bij Facebook en Twitter en de frequentie van merkvermeldingen in sociale media belangrijk (55 procent), gevolgd door het trafiekvolume (53 procent) en het engagement met de account op LinkedIn. Na het trafiekvolume worden vooral het engagement met de accounts op Facebook en Twitter gemeten (53 procent), gevolgd door de frequentie van de merkvermeldingen en het sentiment (49 procent) en het engagement op LinkedIn (34 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat 94 procent van de marketeers ervan overtuigd marketing binnen de sociale mediasector tegen het midden van het decennium bijzonder belangrijk zal geworden zijn voor hun organisatie, gevolgd door user-generated ideeën en content (86 procent), klantendienst (84 procent) en direct commerce (64 procent). Volgens 94 procent van de respondenten zullen ook apparaten zoals tablets en smartphones tegen het midden van decennium bijzonder belangrijk geworden zijn.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home