Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, August 04, 2011

Rijke consumenten hebben eigen mediagewoontes

Marketeers die welgestelde consumenten willen bereiken, moeten een genuanceerde benadering hanteren wanneer er keuzes worden gemaakt tussen de reclame-kanalen. Deze categorie rijkere consumenten heeft immers andere mediagewoontes dan de rest van de bevolking. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Ipsos Mendelsohn. Voor 79 procent van de rijkere klasse is technologie een integraal element van hun leven geworden.

Onder meer wordt erop gewezen dat 98 procent van de rijkere Amerikanen gebruik maken van het internet, tegenover 79 procent van de gemiddelde Amerikaanse bevolking. Bovendien bezit 33 procent van de rijkere bevolkingsklasse een smartphone, tegenover een algemeen gemiddelde van 17 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de rijkere bevolkingsklasse gemiddeld 26,2 uur per week van het internet gebruik maakt, tegenover 21,7 uur bij de gemiddelde Amerikaanse bevolking.

Er wordt aan toegevoegd dat de rijkere bevolkingsklasse 34 uur per week naar televisie kijkt, terwijl 16 uur naar radio wordt geluisterd. Bij de gemiddelde bevolking bedraagt dat respectievelijk 17,6 uur en 7,5 uur. Verder wordt opgemerkt dat 59 procent van de rijkere categorie aangeeft een complex dagelijks leven te leiden, terwijl 58 procent gewag maakt van een toenemende stress en 54 procent aangeeft te proberen het maximale te halen uit de geboden mogelijkheden.

"De rijkere klasse verwacht dat digitale media hen baten bijbrengen, zelfs al kan ook die technologie niet alle druk van het dagelijkse professionele en persoonlijke leven wegnemen," merkt Ipsos Mendelsohn nog op.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home