Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, August 11, 2011

Ontevredenheid met resultaten Groupon op langere termijn

Zelfs wanneer er winst wordt gemaakt, blijven veel retailers ongelukkig met de aanbiedingen die op couponsites worden gesloten. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau Cooper Murphy. Daarbij zouden vele retailers zich vooral vragen stellen over de winstmogelijkheden op langere termijn, zelfs al blijven diensten zoals Groupon bijzonder populair en bieden steeds meer bedrijven op coupon-platformen kortingen aan.

Uit het onderzoek van Cooper Murphy blijkt dat twee op drie Britse aanbieders van coupons op Groupon winst heeft gemaakt op zijn actie. Slechts 35 procent van de respondenten gaf aan dat de kortingsactie zelf geen rechtstreeks financieel gewin had gemaakt. Nochtans was er in de retailsector vooraf een grote bezorgdheid vastgesteld dat de kortingsacties hen verliezen zouden kosten. Toch blijken bedrijven volgens Cooper Murphy in een algemeen teleurgesteld te zijn over de acties.

Daarbij wordt opgemerkt dat 82 procent van de respondenten niet tevreden is met de terugkeer van de bezoekers die door Groupon werden aangebracht. Bijna een even groot aantal geeft aan dat de gebruikers van Groupon veel prijsgevoeliger zijn dan de gemiddelde cliƫnt. De onderzoekers voegen er aan toe dat een kleine meerderheid van de ondervraagde retailers opmerkt niet van plan te zijn om in de toekomst nog met couponsites samen te werken. (MH)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home