Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 23, 2011

Email cruciaal kanaal voor virtuele evenementen

Email is veruit het belangrijkste kanaal voor de registratie voor virtuele evenementen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus MarketingProfs en Trendline Interactive. Volgens de onderzoekers geeft 83 procent van de bezoekers van virtuele evenementen aan over het gebeuren gehoord te hebben door email. Met een score van 23 procent volgen sociale media op grote afstand op een tweede plaats. In die sociale media is LindedIn het populairste platform (10 procent), gevolgd door Twitter (9 procent) en Facebook (4 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat slechts 6 procent van de ondervraagden heeft betaald om een virtueel evenement bij te wonen. Nochtans geeft 61 procent aan bereid te zijn om te betalen voor een interessant evenement. Verder wordt opgemerkt dat de agenda van een virtueel evenement voor 96 procent het belangrijkste element vormt bij een beslissing om zich in te schrijven, gevolgd door gespecialiseerde content (92 procent).

De onderzoekers merken op dat 88 procent van de ondervraagden zou willen betalen voor een virtueel evenement wanneer de kostprijs lager uitvalt dan bij een reƫel alternatief, gevolgd door de identiteit van de sprekers (85 procent). Een preview is voor 85 procent belangrijk om zich eventueel in te schrijven. Het downloaden van materiaal is de belangrijkste activiteit op virtuele evenementen (77 procent), gevolgd door de live webcast (74 procent) en een bezoek aan een virtuele stand (71 procent), webcast-on-demand (55 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home