Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 15, 2011

Wereldwijde reclame dit jaar bijna 190 miljard dollar waard

Televisie zal dit jaar wereldwijd 189 miljard dollar inkomsten genereren uit reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ZenithOptimedia. Daarmee realiseert het medium een groei met bijna 10 miljard dollar tegenover vorig jaar. Televisie zal volgens ZenithOptimedia dit jaar 40,7 procent van alle reclamebudgetten aantrekken. In de krantensector wordt daarentegen een daling met 2 miljard dollar tot 93,8 miljard dollar voorspeld. Het marktaandeel van de sector daalt daardoor van 23,1 procent naar 20,1 procent.

ZenithOptimedia meldt verder dat de magazinesector een status-quo zal optekenen op 43 miljard dollar. Bij radio zou een bescheiden groei tot 33 miljard dollar worden geregistreerd, terwijl voor bioscoop een status-quo op 2,4 miljard dollar wordt verwacht. Bij buitenreclame wordt een groei met 1,8 miljard dollar tot 31,7 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. Bij het internet wordt een stijging met 8,5 miljard dollar tot 72 miljard dollar gemeld. Daardoor zal het internet een marktaandeel van 15,5 procent bereiken.

Op het internet zal dit jaar volgens het rapport meer dan 25 miljard dollar worden geïnvesteerd in display-reclame, terwijl zoekmachines een bedrag van 35 miljard dollar zouden aantrekken. Online advertenties zouden een bedrag van bijna 12 miljard dollar bereiken. Voor volgend jaar voorspelt ZenithOptimedia een verdere groei van de wereldwijde reclamesector met 5 procent tot 499 miljard dollar. Het jaar daarop zou eenzelfde groeitempo worden aangehouden, met een totaal budget van 527 miljard dollar.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home