Amerikaanse consument volgende vijf jaar voorzichtiger
De helft van de Amerikaanse consumenten zegt aankopen de volgende vijf jaar meer zorgvuldig te zullen overwegen. Dat blijkt uit een enquête van het bureau BIGResearch. Bovendien zegt 48 procent zich strikter te zullen houden aan zijn budget en zich meer prijsbewust te zullen opstellen bij het aankopen van kleding en voeding. Ook merkt 47 procent op van plan te zijn om de volgende vijf jaar minder te zullen besteden aan restaurantbezoek. Slechts 12 procent zegt dat de economie geen impact zal hebben op zijn levensstijl.
Bij de duurdere aankopen worden voor dezelfde zes maanden dezelfde intenties opgetekend als in juli vorig jaar, toen de consumenten in het algemeen een afwachtende houding aannamen. Ongeveer 15 procent van de consumenten zegt van plan te zijn om een computer te kopen. Daarmee vormen computers het meest populaire product uit de hogere prijscategorieën. De grootste stijging werd opgetekend bij mobiele apparaten. Bij meubels en woningen werd een lichte stijging opgetekend. Voor personenwagens en trucks wordt een status-quo opgetekend.
Bij vakanties, digitale camera's, woningrenovatie en juwelen werd een belangrijke terugval opgetekend. Bij televisietoestellen werd een lichte achteruitgang genoteerd. Uit het onderzoek blijkt dat 32,4 procent van de onderzoekers aangeeft om minder aan geschenken te besteden dan vorig jaar, terwijl slechts 4,1 procent van plan zou zijn om meer uit te geven. De onderzoekers merken verder op dat 43,5 procent wil zoeken naar kortingen op geschenken, terwijl 35,6 procent naar prijsvergelijkingen wil grijpen om de goedkoopste aankopen te kunnen doen.
Bij de duurdere aankopen worden voor dezelfde zes maanden dezelfde intenties opgetekend als in juli vorig jaar, toen de consumenten in het algemeen een afwachtende houding aannamen. Ongeveer 15 procent van de consumenten zegt van plan te zijn om een computer te kopen. Daarmee vormen computers het meest populaire product uit de hogere prijscategorieën. De grootste stijging werd opgetekend bij mobiele apparaten. Bij meubels en woningen werd een lichte stijging opgetekend. Voor personenwagens en trucks wordt een status-quo opgetekend.
Bij vakanties, digitale camera's, woningrenovatie en juwelen werd een belangrijke terugval opgetekend. Bij televisietoestellen werd een lichte achteruitgang genoteerd. Uit het onderzoek blijkt dat 32,4 procent van de onderzoekers aangeeft om minder aan geschenken te besteden dan vorig jaar, terwijl slechts 4,1 procent van plan zou zijn om meer uit te geven. De onderzoekers merken verder op dat 43,5 procent wil zoeken naar kortingen op geschenken, terwijl 35,6 procent naar prijsvergelijkingen wil grijpen om de goedkoopste aankopen te kunnen doen.
Labels: consumptie
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home