Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 15, 2011

Adverteerders geloven in mogelijkheden tablet-reclame

Volgens 46 procent van de adverteerders zijn tablet-campagnes binnen applicaties voor kranten en magazines relevant, uniek en interessant. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Amerikaanse Online Publishers Association en Frank Magid Associates. Uit het onderzoek blijkt ook dat tablets door een groot gedeelte van hun gebruikers aan het apparaat een voorkeur geeft boven computers en gedrukte media voor een brede waaier van content, met inbegrip van entertainment, nieuws, sport en financiƫle informatie.

Uit het onderzoek blijkt dat 12 procent van de Amerikaanse online populatie een tablet in bezit heeft. Daarnaast geeft 11 procent aan de intentie te hebben om binnen de twaalf maanden een tablet te zullen kopen. Er wordt aan toegevoegd dat 79 procent van de van de applicatie-downloaders het voorbije jaar betaald heeft voor content. "Dat biedt voor uitgevers grote mogelijkheden om nieuwe inkomstenstromen te genereren," stippen de onderzoekers aan.

De onderzoekers merken verder op dat consumenten er een voorkeur aan geven om content te kunnen bundelen en betaal-opties te krijgen om content te kunnen aankopen bij verschillende bronnen, met ingebrip van rechtstreekse toelevering door uitgevers, in plaats van uitsluitend op applicatie-retailwinkels beroep te kunnen doen. Er wordt aan toegevoegd dat 93 procent van de tablet-bezitters een applicatie heeft gedownload. De gemiddelde tablet-gebruiker heeft twintig applicaties gedownload.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home